1. Skratka VANET znamená
- Vehicular Autonomous Network
- Vehicular Ad-hoc Network
- Very Low Energy Ad-hoc Network
2. Siete typu VANET sa charakterizované
- premenlivou hustotou siete, mobilitou a výkonovými obmedzeniami
- variabilnou topológiou siete, mobilitou a nemennou hustotou siete
- variabilnou topológiou siete, mobilitou a premenlivou hustotou siete
3. Ktoré z nasledujúcich tvrdení nie je správne?
- cestné jednotky (RSU) zohrávajú kľúčovú úlohu pri uľahčovaní komunikácie medzi vozidlami a infraštruktúrou (V2I) a medzi samotnými vozidlami a ostatným (V2X)
- palubné jednotky (OBU) sú zariadenia zabudované vo vozidle, ktoré umožňujú komunikáciu medzi vozidlom a infraštruktúrou (V2I) a medzi vozidlom a jeho vnútornými komponentmi (V2V)
- do vozidla je dômyselne vpletená sústava senzorov, ktoré pokrývajú široké spektrum technológií vrátane prijímačov GPS, kamier, LiDAR, radarov a ďalších
- v rámci uzlov vozidla pracujú palubné spracovateľské jednotky, ktorých úlohou sú kritické funkcie spracovania údajov, fúzie a rozhodovania
4. Pre komunikáciu V2X alebo V2I sa uvažuje s nasledovnými technológiami
- DSRC, IEEE 802.11p, 5G
- DSRC, WIMAX, 4G, 5G
- WIMAX, IEEE 802.11p, 3G, 4G, 5G
5. Architektúra sietí VANET je rozdelená do troch základných oblastí/domén (podľa IEEE 1471-2000 a ISO/IEC 42010):
- mobilná, sieťová, infraštruktúrna
- vozidlová, generická, infraštruktúrna
- vozidlová, generická, centrálna
- mobilná, generická, infraštruktúrna
6. Doména mobilných zariadení
- zahŕňa široké spektrum prenosných prístrojov, ako sú osobné navigačné zariadenia a smartfóny.
- zahŕňa primárne mobilné uzly ako automobily, autobusy a vlaky.
- zahŕňa širšiu sieťovú infraštruktúru vrátane verejného internetu a prvkov súkromnej siete.
7. Doména centrálnej infraštruktúry:
- v rámci tejto domény sú pozdĺž ciest strategicky umiestnené rôzne prvky, ako sú semafory a kamery.
- slúži ako rozhranie medzi vodičmi, cestujúcimi a vozidlovou sieťou.
- slúži ako nervové centrum pre prevádzku VANET, lebo sa tu nachádzajú centrá riadenia infraštruktúry, ako sú centrá riadenia dopravy (TMC) a centrá riadenia vozidiel.
8. Komunikácia typu V2V je komunikácia
- medzi vozidlami,
- medzi vozidlami a cestnou infraštruktúrou,
- medzi vozidlami a všetkým ostatným v architektúre.
9. Komunikácia medzi vozidlom a cloudom (V2C):
- Týka sa predovšetkým domény vo vozidle a zameriava sa na systémy, ktoré môžu monitorovať výkon vozidla vrátane kritických aspektov, ako je únava a ospalosť vodiča.
- Umožňuje zdieľanie dôležitých informácií a výstražných správ priamo medzi vozidlami.
- Tento typ komunikácie môže obsahovať množstvo informácií súvisiacich s dopravou, monitorovacie údaje a dokonca aj informačno-zábavné služby.
10. Ktoré tvrdenie o koncepcii digitálneho dvojčaťa v sieti VANET nie je správne?
- Koncepcia digitálneho dvojča v sieti VANET predstavuje vytvorenie dynamického virtuálneho dvojča fyzického vozidla, ktoré funguje v reálnom čase a prináša mnoho výhod.
- Toto dvojča nie len zvyšuje bezpečnosť a údržbu vozidla, ale aj personalizuje jazdný zážitok podľa používateľských preferencií.
- Digitálne dvojča pracuje ako virtuálny “klon” vozidla a jeho okolia v digitálnej oblasti.
- Tento klon funguje ako nepretržité zrkadlo, ktoré odzrkadľuje predchádzajúci stav fyzického vozidla.
11. Môže digitálne dvojča slúžiť ako účinný nástroj pre národnú bezpečnosť?
- Áno, lebo využitím mechanizmov detekcie a rozpoznávania objektov môžu orgány sledovať a identifikovať podozrivé osoby a vozidlá.
- Nie, lebo by sa tým obmedzila sloboda účastníkov dopravy.
- Áno, ale iba v prípade, keď sa jedná o digitálne dvojča policajného vozidla.
12. Čo nepatrí medzi výzvy v oblasti VANET sietí a digitálneho dvojčaťa?
- práca s veľkým množstvom generovaných údajov
- umiestnenie digitálneho dvojčaťa
- zabezpečenie údajov v rámci cestnej infraštruktúry proti kybernetickým útokom
- dostupnosť dynamických máp
- rozpoznávanie objektov na cestách počas noci